کد مطلب:277144 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:130

رد نظریه مارگلی یوت
باتوجّه به عدم صداقت خاورشناسان و غرض ورزی آنان و نداشتن اطلاعات كافی در باره اسلام و محدود بودن مطالعات آنان بر اثر مشكلات ناشی از زبان شناسی و جامعه شناسی، ما نمی دانیم كه جناب مستر «مارگلی یوت» كدام یك از منابع اصیل اسلامی را مطالعه كرده و چه كتابهایی را خوانده كه دلیل قانع كننده ای كه او را قانع كند در منابع معتبر اسلامی نیافته است؟!!

چگونه است كه همه دانشمندان و محقّقان اسلامی بدون استثناء، حتّی ابن خلدون كه به عنوان مخالف احادیث مربوط به ظهور مهدی (علیه السلام) شناخته شده، لا اقل به صحّت و شهرت برخی از آن احادیث گواهی داده، و عدّه زیادی از بزرگان و دانشمندان اسلام در نوشته های خود تصریح كرده اند كه احادیث مربوط به مهدی (علیه السلام) متواتر است و به هیچ وجه قابل انكار نیست، ولی جناب مستر مارگلی یوت، نتوانسته است قانع شود؟!

چگونه است كه آن همه حدیث شناسان اسلامی و دانشمندان شیعه و سنّی و حتّی تندروترین گروههای اسلامی مانند وهّابیان، احادیث مربوط به مهدی (علیه السلام) را در مهمترین



[ صفحه 177]



منابع روایتی خود نقل كرده و اعتراف نموده اند كه در میان این احادیث، احادیث صریح و صحیحی وجود دارد كه غیر قابل انكار است؛ ولی جناب مستر مارگلی یوت آنها را انكار می كند؟!!

آیا تعداد (6207) حدیث كه از (154) كتاب معتبر شیعه و سنّی نقل شده است، با ذكر مشخّصاتی كه برای معرّفی مهدی موعود آمده است و اعتراف آن همه حدیث شناس و دانشمند، نمی تواند دلیلی قانع كننده بر اصالت عقیده به ظهور مهدی موعود (علیه السلام) باشد، تا نیازی به اقتباس این فكر، از یهود و نصارا، نباشد؟!

اینها سؤال هایی است كه خود او باید پاسخگوی آن باشد. به عقیده ما ظاهراً خاورشناسان و اسلام شناسانی چون مارگلی یوت به دلیل محدود بودن مطالعاتشان، تحت تأثیر نوشته های ابن خلدون قرار گرفته و به انكار احادیث مربوط به مهدی (علیه السلام) پرداخته اند؛ در صورتی كه منطق ابن خلدون كاملاً نادرست و انگیزه مخالفت او با احادیث مزبور، تعصّبهای خاصّ مذهبی و پاره ای از مصلحت اندیشی های بی دلیل است.